Szanowni Państwo!
Na terenie naszej gminy porady będą udzielane w budynku Urzędu Gminy Leśniowice w poniedziałki w godz. 8:00 – 12:00.
Przypominamy, że udzielanie porad odbywać się będzie wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty pod numerem telefonu 82 562 75 07.
Kto może skorzystać?
Z porad może skorzystać każda osoba, która złoży oświadczanie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej oraz przedsiębiorca w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej pod warunkiem, że dodatkowo złoży oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
Forma zapisu
Termin wizyty można uzgodnić:
1) telefonicznie pod nr 82 56 27 507 (w godz. 7.30-15.30);
2) za pośrednictwem strony internetowej przeznaczonej do zapisów: https://np.ms.gov.pl/zapisy;
3) pisząc na e-mail: npp@powiatchelmski.pl - w treści należy podać jeden z poniższych środków komunikowania się na odległość wraz z danymi kontaktowymi (uwaga: nie należy opisywać sprawy oraz przesyłać dokumentów jej dotyczących):
- telefon - numer kontaktowy,
- poczta elektroniczna - adres e-mail,
- komunikator internetowy - dane kontaktowe,
- wideorozmowa - dane kontaktowe.
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA OBEJMUJE:
- poinformowanie osoby uprawnionej, o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
- wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego,
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE L.2016.119.1) informuję, iż:
1.Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Starosta Chełmski, pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm.
2.Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy jest pod adresem email: iod@powiatchelmski.pl;
3.Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu weryfikacji osób w zakresie uprawnienia do korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej i udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2019 poz. 294).
4.Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą wyłącznie:
- podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
- podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia (tzw. podmioty przetwarzające).
5.Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 3 celów, a po tym czasie przez okres wskazany w przepisach prawa.
6.Posiada Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
7.Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem ustawowym. Pozostałe dane osobowe są przetwarzane na podstawie Pana/Pani dobrowolnie wyrażonej zgody.
8.W przypadku, w którym przetwarzanie Pana/Pani danych odbywa się na podstawie zgody przysługuje Panu/Pani prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody możliwe jest poprzez przesłanie przez Pana/Panią oświadczenia o wycofaniu zgody na adres email: sekretariat@powiatchelmski.pl lub poprzez złożenie oświadczenia o wycofaniu zgody w siedzibie Jednostki.
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
10.Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.